سئو سایت فروشگاهی در کمترین زمان

آموزش استراتژی های جامع سئو سایت های فروشگاهی

لینک‌سازی اصولی در صفحات خود، یک اکوسیستم در وب سایت خود ایجاد می‌کنید، خوانندگان را در صفحات خود نگه می‌دارید و احتمال تعامل یا تبدیل خود را افزایش می‌دهید. از سوی دیگر، استراتژی سئو سایت فروشگاهی در مرحله اول نیاز به پایه‌سازی اولیه دارد. پس کسب رتبه لازم برای کلمات کلیدی هدف به بهینه‌سازی نرخ تبدیل و افزایش نرخ کلیک بپردازد. با در نظر گرفتن این موضوع، درک بهترین شیوه‌های سئو سایت فروشگاه می‌تواند به تغییر و بازگشایی سرمایه شما کمک کند. ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین مرحله سئو داخلی برای سئو وبسایت فروشگاهی، تحقیق و جستجو درباره کلمه کلیدی است.

البته نکته مهم اینجاست که گوگل به شدت نسبت به ساخت مصنوعی بک لینک حساسیت دارد و به همین دلیل به هیچ عنوان نباید بدون داشتن تخصص قبلی، به سراغ بک لینک‌ها بروید. بنابراین یا از یک مشاور سئوی واقعا متخصص کمک بگیرید یا حداقل در این مورد چند دوره آموزشی ببینید. بله، بسیاری از منابع از جمله خود گوگل گفته که به هیچ عنوان نباید اقدام به خرید یا ساخت «بک لینک» کنید. اما خب تجربه نشان می‌دهد که بدون استفاده از بک لینک، عملا در بسیاری از حوزه‌ها نمی‌توانیم رقابت کنیم و از رقبا عقب می‌مانیم. با توجه به همین قطعا بعد از کمی فعالیت، یعنی حدودا 3 الی 4 ماه یا بعد از انتشار حداقل 10 الی 15 مقاله، باید به مرور کار ساخت و خرید بک لینک را شروع کنیم. حالا یکی از استراتژی‌های سئو مخصوصا برای سایت‌های تازه‌کار، این است که در ابتدای مسیر به جای تمرکز کردن روی کلمات سخت و پررقابت، روی کلمات طولانی و لانگ تیل تمرکز کنند.

اما اگر نمی‌خواهید فرصت ترافیک ورودی از گوگل به فروشگاه اینترنتی خود را از دست بدهید، حتماً در ادامه با نکات آموزش سئو سایت فروشگاهی همراه ما باشید. امروزه مردم برای خرید محصولات مختلف از فروشگاه‌های اینترنتی، ابتدا به گوگل... ایران فاندر آژانس تخصصی بازاریابی محتوا و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) است.این مرکز با 10 سال سابقه دیجیتال مارکتینگ، در جهت افزایش فروش اینترنتی کسب و کارها در ایران فعالیت می‌کند. Smart SEO به شما امکان می دهد متا تگ های مرتبط را برای صفحات محصول، مجموعه، وبلاگ و مقاله در فروشگاه اینترنتی خود و همچنین تگ های جایگزین برای تصاویر محصول را بدون نیاز به انجام هر ویرایش به صورت دستی ایجاد کنید. به علاوه این اپایکیشن اطلاعات فروشگاه شما را با استفاده از داده‌های JSON-LD که قبلاً به روشی که موتورهای جستجو نیاز دارند ساختار یافته است، به موتورهای جستجو می رساند .

سئو سایت فروشگاهی، همان بهینه سازی سایت هایی می باشد که محصولات خود را بصورت آنلاین به فروش می رسانند. سایت های فروشگاهی مختلف با محصولات و خدمات متفاوت و یا مشابه در حال رقابت شدید با یکدیگر هستند. اما این رقابت باید بصورت اصولی و با دانش صحیح با استفاده از بهینه سازی سایت انجام شود نه تزئین ظاهری وب سایت. زیبایی ظاهری در سایت های فروشگاهی اهمیت دارد اما بشرطی که موجب سردرگمی کاربران و مراجعه کنندگان سایت نشده و موجب کاهش سرعت سایت نشود. سئو سایت فروشگاهی یکی از بهترین روش‌های جذب مشتری و افزایش فروش سایت است. هزینه سئو در مقایسه با تبلیغات بسیار پایین است و همه کسب و کارها می‌توانند از آن استفاده کنند.

موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری به فاکتور تجربه کاربری اهمیت می‌دهند. مثلا کسی برای کلیدواژه «طرز تهیه قهوه دم سرد»، صفحه محصول نمی‌سازد، چون این کار فایده‌ای ندارد. افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو کرده‌اند، می‌خواهند روش دم کردن این نوع قهوه را یاد بگیرند، و قصد خرید تجهیزاتش را ندارند. در یک فروشگاه اینترنتی مشتریان می توانند راجع به محصولاتی که از شما خریداری کرده اند نظر بگذارند. این نظرات برای مشتریان جدید بسیار با ارزش است.را که نحوه عملکرد شما را توضیح می دهد. سوشیال سیگنال یعنی چه؟ یعنی بازخوردی که کاربران نسبت به پست شما در شبکه های اجتماعی داشته اند.

چه چیزی به شما کمک می کند تا مشتریان سایت شما را بشناسند؟ خدمات سئو سایت می تواند این کار را برای شما انجام بدهد! طبق تحقیقاتSearch Engine journal  بیش از 25 درصد از مردم اولین نتیجه جستجو را کلیک می کنند و تقریباً 55 درصد هم روی سه مورد اول کلیک می کنند. حال می توانید درک کنید رتبه های اول گوگل چقدر می توانند با ارزش باشند! در این رقابت نفس گیر شما چقدر برای بهبود رتبه سایتتان تلاش کرده اید؟! شکی نیست seo سایت فروشگاهی (یا سئو سایت شرکتی یا هر نوع سایت دیگری! فرقی ندارد!) یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به رتبه بهتر، جذب ترافیک و افزایش فروش یک سایت است.

بطور کلی یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس سازگاری عالی این سیستم مدیریت محتوا با گوگل است. وقتی پای سئوی فروشگاهی به میان می‌آید یک اشتباه کوچک در این زمینه می‌تواند تلاش‌های شما را هفته‌ها یا ماه‌ها به عقب بازگرداند. اما با استفاده از چک‌لیستی که در این نوشته به شما ارائه دادیم، و با رعایت نکات ذکر شده، میتوانید با سایت‌های بزرگ نیز به رقابت بپردازید. یکی دیگر از موقعیت‌های رایجی که در سایت‌های فروشگاهی رخ می‌دهد این است که یک محصول در چند دسته مختلف قرار بگیرد. دسترسی موتورهای جستجو به صفحاتی که با فیلتر کردن محصولات ایجاد می‌شوند را مسدود کنید. برای انجام این کار باید در فایل ربات robots.txt سایتتان، دستور Disallow به این صفحات بزنید و از بررسی این صفحات توسط گوگل جلوگیری کنید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی، تمرکز بر کوئری‌هایی که قالب سوالی دارند و محتوای کامل و ساختار یافته می‌تواند تاثیر مثبتی بر حضور شما در Featured Snippet داشته باشد. برای یک فروشگاه اینترنتی باید روی کلمات کلیدی تجاری (commercial keywords) و کلمات کلیدی منجر به خرید (Transactional keywords ) تمرکز کرد. در بخش وبلاگ یک فروشگاه اینترنتی هم می توان از کلمات کلیدی اطلاعاتی برای جذب ترافیک بالا و لینکسازی به محصولات و دسته بندی ها استفاده کرد. شما با انجام کیوورد ریسرچ پی می برید که کاربران گوگل بیشتر چه کلمات و عباراتی را جستجو می کنند و به این ترتیب محتوای خود را بر اساس نیاز آن ها بهینه می کنید. اطمینان حاصل کنید که نکات چک لیست بهینه‌سازی سئوی فروشگاه با استراتژی کلی شما همگام بوده و با هم مطابقت دارند.

برای کسب رتبه در این کلمات بایستی صفحاتی در سایت خود ایجاد کنید و این کلمات را در صفحه مناسب به کار ببرید. اول باید صفحات متناظر با هر کلمه را انتخاب کنید و سپس به نحوه استفاده کلمه کلیدی در صفحه فکر کنید. بک لینک گرفتن از هر سایتی و با هر کلمه ای، نه تنها به بهبود سایت شما کمکی نمیکند، بلکه ممکن است از سمت گوگل جریمه شوید و رتبه شما کاهش پیدا کند. همانطور که گفتیم، کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی خود را شناسایی کرده و با کمک آن ها، در سایت های معتبر و مرتبط با موضوع کارتان بک لینک بگیرید. در ساخت فروشگاه اینترنتی خود باید این نکته را در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی معمولا بر اساس جستجوی محصولات توسط کاربر انتخاب میشود. بهینه‌سازی سئو سایت‌های فروشگاهی باارزش‌ترین اقدام است زیر سئو سایت‌های فروشگاهی یکی از بالاترین نرخ‌های بازگشت سرمایه را در بین کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ دارند.

برای برطرف کردن مشکل تعداد زیاد صفحات سایت، توصیه می کنیم ابتدا آن صفحاتی که در عرض چند ماه حتی یک فروش هم نداشته اند را حذف کنید. برای اطلاع از ترافیک صفحات سایت خودتان می توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس بهره بگیرید. بعد از اینکه این صفحات را حذف کردید، روی بهینه سازی سایر صفحات خود وقت بگذارید. محتوای شما فرصتی است تا به مشتریان اجازه دهید که برند شما را به گونه ای بشناسند که مستلزم فروش نباشد. همچنین یکی از ساده ترین راه ها برای رتبه بندی کلمات کلیدی بیشتر و دریافت بک لینک بیشتر است.

به این معنی که نسخه موبایل سایت‌ها به عنوان مرجع اصلی در الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل استفاده می‌شود. دیدن چنین پیامی ممکن است کاربران و مشتریان سایت فروشگاهی شما را نگران کند. بنابراین بهتر است به این دلیل هم که شده از پروتکل HTTPS استفاده کنید. در صورتی که سایت شما وردپرسی است می‌توانید با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس یک قالب برای عنوان صفحات دسته بندی و محصولات سایت خود قالب تعریف کنید. وجود محصولات با ویژگی‌های مشابه و تعداد بالا در دسته‌بندی‌های مختلف باعث می‌شود از دید گوگل محتواهای تکراری بیشتر به نظر بیاید و بسیاری از این محصولات و صفحات در فرایند ایندکس شدن سایت در گوگل با چالش مواجه شوند. برای مثال محصول مانتو در یک فروشگاه اینترنتی میتواند برچسب هایی نظیر مانتو زنانه، مانتو بلند، مانتو مجلسی و ...

با بهینه سازی صفحات سایت می توانید رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید و با جذب مخاطبان هدفمند و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار، فروش خود را افزایش داده و رشد قابل توجهی را تجربه کنید. در واقع، هر چیزی که توسط کاربر در موتور جستجو وارد و جستجو شود، یک کلمه کلیدی به حساب می‌آید؛ حال فرقی نمی‌کند یک کلمه باشد، مثل گیتار یا یک عبارت مثل، خرید گیتار برقی. با توجه به این مساله، اولین قدم برای سئو سایت فروشگاهی، پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. در این آموزش سئوی فروشگاهی شما خواهید آموخت چگونه یک استراتژی سئو برای فروشگاه اینترنتی خود طراحی کنید. در این آموزش به جنبه‌های مختلف سئو سایت فروشگاهی از جمله نکات تکنیکال، تحقیق کلمات کلیدی در سایت فروشگاهی و نکات محتوایی در سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت.

قبل از این که یک کلیدواژه را برای رتبه‌‌‌‌‌بندی در لینک ۱ گوگل انتخاب کنیم باید تحقیقاتی در رابطه با میزان تبدیل کلیدواژه ها انجام دهیم. یکی از روش‌های انجام این کار مشاهده میزان تبلیغات بر روی آن کلیدواژه در گوگل است. تعداد سایت‌‌‌هایی که بر روی یک کلیدواژه گوگل ادز فعال کرده‌‌‌‌‌‌اند می تواند بیانگر میزان اهمیت آن برای کسب و کار باشد. البته ابزارهای زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در مقاله‌ی یافتن کلمات کلیدی سایت این موضوع به طور کامل توضیح داده شده است. Hreflang یک ویژگی HTML است که برای شناسایی زبان و هدف جغرافیایی یک صفحه وب استفاده می‌شود.

در حوزه سئو سایت فروشگاهی شما با بی نهایت سایت دیگر و رقبای بزرگ باید رقابت بکنید. در حقیقت برای اینکه شما در نتایج جستجو ها بالاتر از رقبای خود باشید، باید بیشتر و بهتر از آن ها فعالیت کنید. به بیانی دیگر شما باید نقاط ضعف و نقاط قوت سایت های رقبای دیگر را پیدا بکنید و نقاط ضعف آن ها را در سایت خود رفع بکنید و نقاط قوط سایت های رقبای خود را نیز در سایت خودتان ارتقا دهید و بهینه کنید. دقت داشته باشید کلمات کلیدی را نباید بیش از اندازه تکرار کنید؛ چرا که این کار باعث بهینه‌سازی بیش از اندازه می‌شود و احتمال دارد گوگل شما را جریمه کند. داده‌های ساختار یافته موقعیت‌های زیادی را برای متخصصان سئو و خصوصا سئو فروشگاهی ایجاد می‌کند.

معماری سطحی هم دسترسی‌های سایت شما را ساده‌تر نگه می‌دارد و به صرفه‌جویی در بودجه خزش هم کمک می‌کند. بهتر است بر اساس نیازهای سایت خود و نوع مخاطب، ساختار مناسبی برای سایت‌تان بچینید. سیگنال‌های اجتماعی یا به اشتراک‌گذاری محتوای سایت شما در شبکه‌های اجتماعی، تأثیر زیادی در بهبود رتبه سایت شما دارد. مقالاتی بنویسید که کاربران را با نحوه انتخاب و خرید محصولاتتان آشنا کنند. مثلاً "راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب برای دویدن" می‌تواند کاربران علاقه‌مند به ورزش را به سایت شما بکشاند.

طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که کاربر بتواند با حداکثر ۳ کلیک از صفحه خانه به محصول مورد نظر دسترسی پیدا کند. اگر قصد دارید یک سایت فروشگاهی با بلاگ داشته باشید، باید بدانید کدام کلیدواژه را در پست‌های بلاگ هدف قرار دهید و برای کدام کلمات کلیدی دسته بندی بسازید و کدام کلمات مربوط به محصولات هستند. ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با فروشگاه اینترنتی استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. بهترین ابزارهای کارآمد تحقیق کلمات کلیدی عمدتا تجاری هستند و با پرداخت هزینه دلاری قابل خرید هستند. لایسنس kwfinder را می‌توان با پرداخت هزینه ریالی از سایت‌های ایرانی خرید و استفاده کرد.

به عنوان مثال می توانید لینک محصولات خود را در استوری های اینستاگرام  قرار دهید. برای این کار سایت های قدیمی  که در حوزه کاری شما فعالیت می کنند را پیدا کرده، سپس در آن‌ها، به جستجوی لینک هایی که به فعالیت شما نزدیک هستند، بپردازید. پس از آن می توانید با اعلام خرابی لینک قدیمی به صاحب وب سایت، لینک سایت خود را در اختیار او قرار دهید. ابتدا صفحات بی کیفیت که دارای اهمیت کمتری هستند را شناسایی و noindex کنید. به جای تلاش برای بهبود صفحات کم اهمیت می‌توانید آنها را با صفحات مهم‌تر ترکیب کنید و یا از تگ noindex استفاده کنید.

تاثیر تحقیق کلمه کلیدی به اندازه‌ای است که علاوه بر تاثیر روی معماری سایت، بر سئوی فنی هم تاثیر می‌گذارند. امروزه آنلاین شاپ‌های بسیاری در پلتفرم‌های مختلفی مانند اینستاگرام، تلگرام و… نیز مشغول به فعالیت هستند که این آنلاین شاپ‌ها در صورت داشتن سایت، برای افزایش فروش خود، نیاز به سئو کردن سایت دارند. روشی که شما در صورت استفاده از آن، می‌توانید مستقیما هزینه‌های تبلیغاتی خود را کاهش دهید. یعنی به جای اینکه بابت اجاره یک بیلبورد هزینه کنید، مستقیما روی کاربرانی تمرکز می‌کنید که قصد خرید محصولات شما را دارند. با رعایت این اهداف، می‌توانید به جذب ترافیک بیشتر، افزایش فروش، به موفقیت بلندمدت در بازار دست یابید.

اولین قدم برای بهبود سئو سایت فروشگاهی، تهیه لیستی از کلمات کلیدی است که قصد دارید در آن‌ها رتبه بگیرید. بهتر است با توجه به حجم جستجوی کلمات، میزان رقابت و اهداف کسب و کارتان، فهرستی از 100 کلمه کلیدی تهیه کنید. سپس برای هر کدام از صفحات مهم سایت (صفحه اصلی، دسته‌بندی و صفحه محصول)، یک کلمه کلیدی اصلی و چند کلمه کلیدی مرتبط انتخاب کنید؛ طوری که با صفحه مورد نظر همخوانی داشته باشید. به‌عنوان مثال، برای صفحه دسته‌بندی کفش نایک می‌توانید از کلمات کلیدی، فروش کفش نایک و قیمت کفش نایک استفاده کنید. نکته‌ای که در رابطه با طراحی و سئو سایت فروشگاهی وجود دارد این است که هر فرد یا شرکت از روش مخصوصی برای سئو استفاده می‌کند؛ برخی از آن‌ها به نتیجه می‌رسند و برخی دیگر نتیجه قابل توجهی را به دست نمی‌آورند. برای اینکه بدانید برای رشد یک سایت فروشگاهی چه کارهایی باید انجام دهید، در ادامه توضیحاتی را در مورد تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی صفحات داخلی، لینک‌سازی داخلی و خارجی و یک سری تکنیک‌ها را آورده‌ایم.

مکتب خونه با کمک اساتید حرفه‌ای و باتجربه، دوره‌های آموزش سئو را برای علاقمندان به این حوزه برگزار می‌کند. با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید تکنیک‌های مختلف SEO را از مقدماتی تا پیشرفته یاد گرفته و با اجرای آن‌ها، فروش خود را چند برابر افزایش دهید. در این دوره مباحث مختلفی را یاد می‌گیرید که از جمله آن‌ها می‌توان به سئو داخلی، سئو تکنیکال، سئو خارجی و آموزش سئو محصولات در وردپرس اشاره کرد. در کنار بهینه‌سازی سئو سایت، باید به نرخ تبدیل نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. منظور از نرخ تبدیل، درصدی از کاربران است که اقدام مورد نظر ما را انجام می‌دهند؛ حال این اقدام می‌تواند خرید محصول، دانلود یک فایل یا پر کردن فرم خاصی در سایت باشد. هر چقدر نرخ تبدیل سایت بیشتر باشد، تعداد مشتریان نیز افزایش پیدا می‌کند.

کافیست در قسمت جستجو سایت دیجی کالا این عبارت را وارد کرده و لیستی از کلمات مرتبط را مشاهده کنید. منظور از محتوای لاغر، ضعف صفحات در حجم مطالب ارائه شده برای کاربران است. یکی از مشکلاتی که معمولا وب سایت های فروشگاهی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نداشتن توضیحات کافی برای هر دسته بندی و یا محصول است. شما می‌توانید از نتایج تحقیق کلمات کلیدی برای درک کوئری‌های جستجو و گنجاندن کلمات کلیدی محبوب در وب‌سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. در نتیجه، محتوای بهینه شده شما در دسترس افراد بیشتری قرار خواهد گرفت. البته فراموش نکنید که به سئو باید به عنوان یک فرایند بلند مدت نگاه کرد و در بازه ی زمانی اندک نمی توان انتظار سودآوری داشت؛ اما نتیجه ی کار بسیار ارزشمند است.

تنها کافیست یک حساب کاربری در گوگل سرچ کنسول ایجاد کنید و پس از آن، از دنیای اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌دهد به راحتی استفاده کنید. تیم تحریریه سایت پرش مارکتینگ، تیمی متشکل از نویسندگانی خبره در حوزه های سئو، طراحی سایت و مارکتینگ است که جدیدترین و تخصصی‌ترین مطالب را برای بهبود رتبه سایت، جذب مشتری و پیشرفت کسب‌وکار شما تهیه می‌کند. بیایید با یک مثال ساده، دلیل مهم بودن سئو سایت فروشگاهی را برای شما بازگو کنیم. تصور کنید که شما یک مغازه کیف و کفش فروشی در انتهای یک پاساژ خلوت دارید و دوست شما نیز یک مغازه کیف و کفش فروشی در ابتدای یک پاساژ پر رفت و آمد دارد. با انجام سئوی فروشگاهی جذب ترافیک هدفمند بیشتر، افزایش دیده شدن و در نتیجه، رشد فروش است. با استراتژی‌های سئو مؤثر، می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید و به موفقیت‌های پایدار دست یابید.

حرف‌های ضدونقیضی درباره تاثیر دامنه روی سئو سایت وجود دارد که قبلاً در مقاله «تأثیر هاست و دامنه بر سئو سایت چقدر است؟» توضیح دادیم و می‌توانید نگاهی به آن بیندازید. محصولات، مقالات و ویدئوهای خود را در پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از کاربران بخواهید که نظرات خود را بنویسند. مثلاً یک کمپین در اینستاگرام برای معرفی "محصول جدیدتان" می‌تواند تعامل کاربران را افزایش دهد و برندتان را بیشتر در معرض دید قرار دهد. محصولات خود را از زوایای مختلف به نمایش بگذارید و برای برخی از آن‌ها ویدئوهایی کوتاه ارائه کنید. مثلاً نمایش نحوه استفاده از "آسیاب قهوه" با یک ویدئو، تأثیر بیشتری از توضیحات متن دارد و تجربه خرید را برای مشتری ملموس‌تر می‌کند. لینک‌دهی داخلی مثل راهروهای فروشگاه شماست که کاربر را از یک بخش به بخش دیگر هدایت می‌کند.

صفحات دسته‌بندی پیشنهادات فروشگاه آنلاین شما را در بخش‌هایی سازماندهی می‌کنند تا ناوبری بهتری در وب داشته باشند و گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهید که ممکن است به آنها علاقه داشته باشند. فرض کنید سایت فروشگاهی شما در حوزه فروش گیتارهای دست دوم فعالیت می‌کند. برای شروع تحقیق کلمات کلیدی، این عبارت را در یکی از ابزارهای سئو مثل کیورد پلنر یا Ahrefs وارد می‌کنیم. با این کار، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را با گیتارهای دست دوم را به ما نشان می‌دهد. معمولا فروشگاه‌های اینترنتی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند، به سراغ کلمات کلیدی طولانی می‌روند تا در زمان کوتاه‌تری به درآمد برسند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/